poniedziałek, 2 kwietnia 2018

"So Dearly" QAL ( 1st PART)


Welcome back to the "So Dearly" Quilt Along ! To catch up on what this year’s quilt along is all about, check out this post for all the info.
Don't get crazy about searching a foundation paper piecing tutorial. I have got two versions for you and the first one will be published on April 5. During your free time, check your fabrics. Maybe you will find a set for this project.

Witam ponownie w "So Dearly" Quilt Along ! Jeżeli jesteś tu nowy i chciałbyś poznać szczegóły tegorocznej zabawy, zapraszam Cię do tego posta.
Przypominam, że nie musisz szaleć w poszukiwaniu przejrzystego tutorialu PP. Specjalnie dla Ciebie przygotowałam dwie wersje, a jedna z nich będzie dostępna na moim blogu już 5 kwietnia.
Ten czas spożytkuj lepiej na dobór tkanin, z których zamierzasz uszyć swoją pracę.
 




We start with the part which you can see above. Download this part for free before May 7 from my Craftsy store.

Zaczynamy od części widocznej na powyższym zdjęciu. Do 7 maja możesz ją pobrać za darmo- tutaj.



Let's start / No to zaczynamy

Print the templates and cut them out. If you want to have the size as described , select “Custom Scale 100%” when printing.
Wydrukuj szablony, a następnie je wytnij. Jeżeli chcesz, aby Twój quilt miał dokładnie taki sam rozmiar jak mój, podczas drukowania wybierz opcję "rozmiar oryginalny" lub "100%".





Next, using my "Foundation Paper Piecing tutorial" ( will be available HERE on the blog on April 5), make sections A, B, C and D.  Then assemble the sections, as described below.
Następnie korzystając z mojego samouczka ( dostępny wkrótce na blogu) uszyj sekcje A, B, C i D. Następnie połącz sekcje zgodnie z kolejnością opisaną poniżej.


Assembling sections

B + C= BC

BC + A= ABC

ABC + D= PART 1

NOTE: The templates in pdf are mirrored. Correctly stitched sections will be arranged just like on the diagram.
WAŻNE: Szablony są odbiciem lustrzanym gotowego quiltu. Prawidłowo zszyte sekcje będą umiejscowione jak na poniższym diagramie.



In my project I used 7 solid fabrics in neutrals (numbers 1-7) and 1 fabric for background (B). I chose Art Gallery Fabrics Pure Elements Collection. If you want to use the same fabrics as me, you can find their names below. I assigned a number to each fabric, so if you sew using different colors, please follow their numbers in order to know how to place the fabrics.
  
W moim projekcie wykorzystałam 7 tkanin jednolitych w neutralnych barwach (numery 1-7) oraz 1 tkaninę w tle (B). Wybrałam kolekcję Pure Elements firmy Art Gallery. Jeżeli zamierzasz użyć takich samych tkanin, poniżej znajdziesz ich nazwy. Każdej tkaninie nadałam numer, dlatego używając innych kolorów niż moje, nie będziesz miał kłopotu z użyciem tkanin we właściwym miejscu.



As you probably noticed, I added some Lemonade to the greys. The first version seemed too boring.
Jak pewnie zauważyłeś, do szarości dodałam trochę lemoniady. Pierwotna wersja wydawała mi się jednak zbyt nudna. 

Wybrany przez mnie zestaw będzie wkrótce dostępny w sklepie Cotton Cafe.  Lada dzień mają się również pojawić inne zestawy kolorystyczne. Szczegóły podam już wkrótce.


 PART 1 Assembly Diagram




SHARE YOUR PROGRESS WITH OTHER QUILTERS
PODZIEL SIĘ POSTĘPAMI Z INNYMI QUILTERKAMI

If you are on Facebook, be sure to join the "Quilts My Way" modern patterns
On Instagram, we’ll be using #SoDearlyQAL to collate all our posts. Feel free to tag me too – @quiltsmyway 
If you have a blog, in a sidebar is a banner for you to use.

Jeżeli jesteś na facebooku nie zapomnij dołączyc do grupy "Quilts My Way" modern patterns
Na Instagramie będziemy używać tagu #SoDearlyQAL. Dzięki temu łatwiej będzie nam znaleźć prace wszystkich osób. Możesz mnie również oznaczyć pod swoim zdjęciem- @quiltsmyway
Jeżeli posiadasz bloga, w pasku bocznym znajdziesz banerek, który możesz dodać na swoim blogu.


SPONSORS / SPONSORZY


 

Next week I will share the other version of this part !!! It will be version made by my friend Sophie of Luna Lovequilts
You just need to be following along somewhere so that you don’t miss the announcements. You can:
follow my blog
follow on Instagram
join  "Quilts My Way" modern patterns
like my Facebook Page

Już wkrótce będziesz miał okazję zobaczyć kolejną wersję tej samej części. Tym razem przedstawię pomysł Sophie z bloga  Luna Lovequilts.
Aby być na bieżąco możesz mnie obserwować w dowolnym miejscu: 
obserwuj mojego bloga
możesz mnie obserwować na Instagramie
dołącz do grupy na Facebook'u związanej z tą zabawą "Quilts My Way" modern patterns
polub moją sronę na Facebook'u



3 komentarze:

  1. This is going to be such fun. Thank you. Is it possible to put a 1" scale marker on the pattern as my printer does not print out accurately when I hit 100%? I always need to print out at 106-108%. Thanks, Gosia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Szablony już ściągnęłam i zastanawiam się nad materiałami. Jak siebie znam, to pewnie poczekam na gotowe zestawy w Cotton Cafe :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. I love your choice of lemonade for the background !

    OdpowiedzUsuń

Your comments mean so much to me and really keep me motivated!
Also, if you have any question, feel free to ask!

Wasze komentarze są dla mnie niezwykle ważne i zawsze motywują mnie do działania:)
Dziękuję za każde pozostawione słowo!!!